Inköpsrekrytering mitt i stark onlineboom: ”Otroligt spännande”

"Ser fram emot att kunna leverera bättre och fler produkter".

E-handlaren och babyvarumärket Najell är på frammarsch. De senaste åren har man dubblat omsättningen varje år, till nära 18 miljoner under 2020. Hur det såg ut i fjol är ännu inte officiellt men företaget stärker nu upp med en tung rekrytering inför 2022.

Najell har nämligen tagit in Sara Schaedel som ny Head of Purchasing and Supply Chain på företaget. Sara Schaedel kommer närmast från Orkla men har även varit Merchandise Manager på H&M i flera år.

Annons

Vi är väldigt glada över den här rekryteringen och ser fram emot att kunna leverera bättre och fler produkter snabbare, säger Najells grundare Niklas Najafi Kristensen i ett pressutskick.

"Mer och mer går via hemsidan"

Tanken är förstås att ge inköpsorganisationen en boost och Sara Schaedel kommer att “stärka upp Najells supply chain på många plan”, enligt bolaget.

Det här är en otroligt spännande utmaning för mig att få vara en del av Najell i den expansiva fas som Najell befinner sig i, säger Sara Schaedel.

Under 2021 började företaget utveckla fler produkter och e-handeln har samtidigt ökat ordentligt.

Mer och mer av vår försäljning går från egen hemsida och det är en utveckling som vi tror kommer fortsätta öka när vi tittar på våra tillväxtmarknader utanför Norden, säger Niklas Najafi Kristensen.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!