Annons

Glöm inte hjälmen

Idag blir det en minimal spaning då jag måste vara på plats i studion kl 07.00 för sändning av Postnords Retail day och presentationen av E-barometerns årsrapport 2020. Håll ögonen öppna för spännande läsning som håller er lugna till onsdag morgon då jag lovar en fylligare frukostspaning  

SvD: Hövding kom med sitt resultat för 4:e kvartalet och redovisade väldigt bra hur försäljningen gått genom olika kanaler (här kan Hövding stå som Best practise för många andra tycker jag).

https://www.mynewsdesk.com/se/hovding/pressreleases/fortsatt-tillvaext-2020-foer-hoevding-3075314?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

Annons

Antalet sålda hjälmar var under perioden 33 854 (28 551) stycken. Av dessa såldes 32% (29%) via distributörer, 64% (66%) via återförsäljare och 4% (5%) på bolagets webbshop. Försäljningsandel per land visar Sverige 32% (32%), Danmark 34% (37%), Tyskland 26% (28%), Storbritannien 2% (1%) och för övriga länder 6% (2%).

Hövding skriver vidare "att fortsatt kostnadskontroll gäller"

Hövding tror jag är ett praktexempel på ett perfekt "Direct to consumer varumärke" som borde sälja betydligt mer genom egna kanaler och genom det få ut högre marginaler och en större kontroll på kommunikationen till slutkonsument, endast 4 % säljs genom den egna webbshoppen. 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!