INSIGHTS: Hur du kan förstå dina kunder bättre genom att analysera kundernas beteende

Att det är viktigt att förstå kundbehov och kundbeteende känner vi alla till. De senaste åren har vi lärt oss att det kallas User Experience och förkortas UX. Det de flesta av oss behöver bli bättre på är hur vi kan analysera kundbeteendet och hur vi omsätter kundinsikterna i praktiken.

Genom att analysera data om kundernas beteende kan varumärken och marknadsförare ta rätt beslut i kommunikation och närvaro under kundresan oavsett om det handlar om att få användarna att engagera sig eller köpa. Läs hela artikeln (på engelska) här: How Customer Behavior Analysis Can Help You Understand Your Customers

På vår kunskapsplattform Whats NXT kan du läsa fler insikter under temat The Future of Customer Behavior och vill du lära dig ännu mer från de främsta experterna och hela vårt nätverk av e-handlare och retailföretag är du välkommen till vår konferens  NXT Nordic  som vi arrangerar i Oslo den 4 juni och i Stockholm den 17 september i år.

Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!