Den nya satsningen innebär att konsumenter från och med den 25 september kan köpa Bubs-profilerade kläder på Bubsmerch.se. Kollektionen beskrivs som unisex och innehåller bland annat hoodies, collegetröjor, T-shirts och huvudbonader som kepsar och bucket hats i pastellfärger.
Att Bubs nu lanserar sin allra första klädkollektion känns som ett naturligt nästa steg. Vårt godis har länge varit en snackis, nu vill vi ge chansen att bära sin kärlek till Bubs på utsidan också, säger Helena Sandström, marknadschef på Bubs.
Beslutet kommer i en tid då varumärket har fått stor uppmärksamhet i sociala medier, med flera miljarder visningar, och där efterfrågan på godiset lett till att det sålt slut i butiker världen över.
Ny design och starkare varumärke
Parallellt med e-handelssatsningen genomför Bubs en omfattande varumärkesförändring. Under hösten 2025 lanseras en ny, mer modern design för företagets logotyp och förpackningar. Syftet är att skapa ett mer enhetligt uttryck som speglar varumärkets lekfullhet.
Som ett led i detta kommer alla produkter att samlas under huvudvarumärket Bubs, vilket innebär att undervarumärket "Goody" försvinner. Den nya designen ska också tydligare lyfta fram de för Bubs viktiga godisformerna, "skallarna" och "ovalerna".
Genom att samla alla produkter under varumärket Bubs skapar vi en tydligare koppling mellan vårt lösgodis och våra godispåsar och stärker samtidigt Bubs som huvudvarumärke. Vårt mål är att göra det enklare för konsumenterna att känna igen sina favoriter, säger Helena Sandström.
Den nya förpackningsdesignen kommer att rullas ut i dagligvaruhandeln under veckorna 37 till 42.
Bubs har tillverkat godis i Jönköping sedan 1990-talet och förvärvades 2023 av Orkla Snacks Sverige. Företaget har idag drygt 70 medarbetare i sin småländska fabrik.