Sedan förra året har det danska modeföretaget Bestseller, som bland annat står bakom kedjorna Vero Moda och Jack & Jones, digitaliserat sina fysiska butiker. Modekoncernen skrev på ett treårsavtal värt 3,6 miljoner kronor med e-handelsleverantören Touchtech.
LÄS ÄVEN: Bestseller spenderar nära 4 miljoner på sin omnikanal
Till att börja med fick två danska Jack & Jones butiker ta in pekskärmar, som möjliggör för kunderna att se kommande kollektioner och genomföra beställningar, i sina butiker. Efter en tid blev allt fler av modebolagets butiker i Europa bli utrustade med den här typen av teknik.
Och nu meddelar företaget sitt nästa steg i digitaliseringsplanen. Fram tills januari 2020 ska minst 100 Touchtech Vendo, som pekskärmarna heter, installeras i Jack & Jones-butikerna.
De varumärken som koncernen står bakom, Vero Moda, Only, Pieces, Vila, Y.a.s samt Selected Femme, består av sammanlagt 2700 butiker på över 38 marknader runtom i världen. Avtalet som koncernen och e-handelsleverantören har ingått i innebär att dessa butiker kan vara näst på tur.
Vi är väldigt stolta och glada för förtroendet från Bestseller över att få vara med i deras fortsatta satsning för att digitalisera sin retail-verksamhet, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech, i ett pressmeddelande.