Jaktia ska vara Sveriges största butikskedja för jakt- och fiskeutrustning med 37 butiker i Sverige och 16 i Norge. Företaget har idag ingen e-handel men driver sajterna Jaktia.se och Jaktia.no, och dessa ska man nu uppgradera rejält.
"Länge utvärderat en förbättrad sajt"
Detta meddelar e-handelsleverantören Wipcore som, tillsammans med Jaktias huvudbyrå Stendahls, ska ta fram den nya webben. Det ska nu byggas "en ny webbupplevelse" som ska ta Jaktia till nästa nivå.
- Vi på Jaktia vill genom kunskap, inspiration och engagemang hjälpa våra kunder till en bra upplevelse inom jakt, fiske och fritid. Detta gäller i alla led och vart än de möter oss, även online. Vi har länge utvärderat hur vi kan förbättra vår webbsajt för att möta våra kunders behov och nu är det dags att ta steget framåt, säger Sarah Winckel, Digital Marketing Consultant på Jaktia.
"Den självklara mötesplatsen för jakt"
Wipcore ska alltså fram den nya webben som ska byggas på plattformen Umbraco CMS och Stendahls ska “säkerställa den visuella identiteten”. Wipcore berättar samtidigt att flera av deras anställda delar passionen för jakt och friluftsliv, vilket sägs göra projektet “extra spännande”.
- Vi är såklart väldigt nöjda och glada över att Jaktia ger just oss förtroendet att bygga deras nya webbupplevelse och vi ser verkligen fram emot att bygga en inspirerande webb som ska vara den självklara mötesplatsen för jakt- och fiskeentusiaster och Nordens branschledande aktör, säger Niclas Rudolfsson, CCO på Wipcore.
Som ni kanske noterar så nämns inte e-handel rakt ut men eftersom Wipcore är en renodlad e-handelsbyrå så är det ganska uppenbart vad planerna är. Vad vi hört ska dock inte den första lanseringen innehålla e-handel utan detta kommer i så fall senare.