Jätten gör skåpsatsning i Sverige: ”Starkare e-handlare”

Så många paketskåp placeras ut.

Den statliga tyska jätten DHL tror på Sverige. Och nu expanderar man sitt leveransnätverk i landet med runt 1 000 nya paketskåp, som ska placeras i svenska storstäder under året. Satsningen sker dock i samarbete med svenska Iboxen.

Införandet av ett betydande antal paketskåp är ett första steg i vårt arbete med att öka tillgängligheten och ge ett starkare erbjudande till e-handlare och konsumenter. Vi vill vara det naturliga förstahandsvalet för de som skickar och de som köper, kommenterar Robert Zander, vd DHL Freight Sverige.

Annons

"Solid grund"

Han tror att satsningen kan bidra till att driva upp kundnöjdheten ytterligare. Det finns nämligen en stor efterfrågan på paketboxar i vårt avlånga land, framgår det av pressmeddelandet.

Genom att nyttja vår expertis, kvalitet och lokala nätverk inom både B2B och B2C, tillsammans med vårt omfattande internationella erbjudande, har vi en solid grund som gör att vi kan utöka våra tjänster och i förlängningen öka kundnöjdheten, avslutar Robert Zander.

Annons