Öppningen i Landskrona är en del av Julas strategi för fortsatt expansion. Företaget, som erbjuder produkter för hemmaprojekt och fritidsaktiviteter, har en multikanalstrategi med både fysiska varuhus och e-handel.
Expansion är viktigt för Jula, säger Freddy Johansson.
Att vi fortsätter att etablera varuhus och utvecklar vårt erbjudande visar på en styrka i Julas organisation och erbjudande. Det är tydligt att vårt koncept och våra produkter är populära.
Jula har, förutom de nu 72 varuhusen i Sverige, även verksamhet i Norge (43 varuhus), Polen (24 varuhus), Finland (9 varuhus) och Österrike. Den totala varuhusportföljen uppgår därmed till 148 enheter.
Detta var den femte invigningen sedan jag började för snart ett år sedan och det är fler att vänta. Näst ut i höst blir Bollnäs. Vi kör på och inget kan stoppa oss nu, förklarar Johansson.
Jula är en del av Jula Holdingkoncernen, som har sitt huvudkontor i Skara. Koncernen, med verksamheter inom bland annat retail, fastigheter och logistik, redovisade en omsättning på drygt 11,5 miljarder kronor för 2024 och har cirka 4500 anställda.