Jätten Shein är på popup-turné: ”Hittills varit en succé”

Vill visa upp sig fysiskt.

Den globala e-handlaren Shein genomförde nyligen en popup i Stockholm och att synas fysiskt verkar vara modehandlarens melodi just nu. I dag öppnar en popup som man kör tillsammans med Klarna i Italien. En popup som tagits fram tillsammans med det svenska företaget xNomad.

LÄS ÄVEN: Shein öppnar fysisk butik i Sverige: ”Vi vill fira med dig!”

Annons

Konceptet startade i Paris och tog sig sedan vidare till Bercelona.

Popup-butiken i Barcelona har hittills varit en succé, där de två företagen lockat över 2 500 besökare under sin första öppningsdag och i genomsnitt 4 000 dagliga besökare därefter, meddelar xNomad.

Idag öppnar popupen i Rom och sedan bär det av till Berlin.

Shein och Klarnas vision bakom popup-aktiveringarna är att skapa en plats för besökare att fly sina hektiska stadsliv och utforska e-handelsjättens nya kollektion i en fysisk butiksmiljö, förmedlar xNomad.

Shein genomför dock popups även i egen regi, xNomad meddelar exempelvis att de inte stod bakom Stockholms-butiken. Vi kan även se att Shein kört en popup i Kanada i början av juli.

Modehandlaren är uppenbart intresserad av att synas fysiskt just nu, vilket dock inte är helt ovanligt under sommarmånaderna då kunderna är ute på vift. Det kan även vara ett försök att bygga lite goodwill då företaget fått kritik för både stulna designer, dåliga arbetsförhållanden och en icke hållbar affärsmodell.

LÄS ÄVEN: Miljardbolaget stal hans konst – så här vann han tillbaka den

Annons
Annons