Sedan tidigare har den icke ännu lanserade marknadsplatsen Jet.com fått in 80 miljoner dollar i riskkapital. Nu är det dags igen då det trillar in ytterligare 140 miljoner, något som gör att sajten som ännu inte sålt en enda produkt, lockat till sig imponerande 220 miljoner dollar.
– Vi använder pengarna för att investera i värde till kunden. Det innebär att vi kan investera över hela linjen, från produkt till marknad samt infrastruktur och drift, säger Marc Lore.
Jet.com har i dagsläget 130 anställda och väntas lanseras i nästa månad för en utvald skara, medan vanliga dödliga väntas få tillgång till den senare under våren.
Årligt medlemskap
Marknadsplatsen beskrivs som en utmanare till Amazon, fast med en liten twist. På sajten kommer man att erbjuda miljontals varor till lägsta möjliga pris. Något man ska göra genom att använda sig av en Costco-liknande modell.
Det innebär att de som vill handla på marknadsplatsen får betala 50 dollar om året för ett medlemskap, vilket i sin tur ska spara en genomsnittlig kund ungefär 150 dollar om året enligt Lore.
Jet.com kommer inte att tjäna några pengar på de varor som säljs på marknadsplatsen, återförsäljarna får behålla hela kakan för sig själva. Det Jet ska tjäna pengar på är inkomsterna från medlemskapen.
Källa: Forbes
På bild: Marc Lore