Jetshop: “Vi förbereder oss för att kunna samarbeta med Amazon”

“Amazon är hungriga på den svenska marknaden”.

Den svenska e-handelsplattformen Jetshop meddelar idag att man förbereder sig för en framtid med Amazon i Sverige. Bolaget låter nu e-handlare, som använder Jetshop, att koppla upp sig mot Amazons marknadsplats. Och därmed på ett enkelt sätt få upp sitt sortiment på marknadsplatsen.

När det börjar röra på sig vill vi vara först på bollen, särskilt när det leder till en koppling mot en av världens största marknadsplatser, säger Johan Wiberg, Product Partner Manager på Jetshop, i ett pressutskick.

Annons

E-handlare uppmanas även att förbereda sig för en framtid där det egna varumärket går hand i hand med marknadsplatser.

Vi vill vara tidiga med att erbjuda våra kunder ett smidigt sätt att hantera sin försäljning på en av världens största plattformar. För vi vill ju vara där våra kunder är, och via Amazon med dess breda utbud kan man nå ut till en mängd nya målgrupper. Sen vill jag även poängtera att marknadsplatser är ett bra komplement, som kan existera jämsides varumärken som driver den egna e-handeln, säger Johan Wiberg.

Jetshops koppling mot Amazon sker med hjälp av företaget Sello som arbetat med Amazon sedan 2016.

Vi har fram tills nu arbetat med integrationer på EU-marknaden. Diskussionen om lanseringen i Sverige, som nu är i fokus, är förstås i ett tidigt skede. Det jag vet utifrån mina kontakter är att Amazon är hungriga på den svenska marknaden. Och det vi kan lova är att vi kommer att göra allt för att både onboarding och integration ska flyta på så bra som det bara går, säger Nils Muhrén, Partner Manager på Sello.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!