Vinst tredje året i rad. "Går framåt oavsett hur tufft det än är".
Kristallen är svenska TV-branschens årliga gala där de bästa programmen och programledarna prisas. Ett utav priserna är “Tittarnas favoritprogram” där Spökjakt,satsningen som influencertrion Jocke, Jonna och Danjal står bakom, vann i år. De som var nominerade var bland annat “Masked Singer” och “Young Royals”. En vinst som denna väger tungt för varumärket Jocke och Jonna.
Alla hör av sig nu. Både nya och befintliga partners vill initiera nya samarbeten. De tycker att det är jättekul med vinsten. De ser det som en bekräftelse på att de jobbar med rätt varumärke. För oss är det också ett bevis på att man kan ta sig fram. Med en kristall i bagaget visar man att oavsett hur tufft det är, säger Danjal Kanani, som är vd i flera bolag som rör Jocke och Jonna, till Influens.se.
Kristallengalan flyttar varje år mellan de olika kanalerna och i år var det TV4:s tur att hålla i galan. Detta adderade också till värdet av att vinna ett pris som bygger på att publiken röstar.
Många av dem som vann en Kristall är TV4-program, så det känns extra kul att man kommer in från kanal 5 och Discovery och vinner en Kristall. Det krävs väldigt mycket att tittarna ska rösta fram sitt favoritprogram från en helt annan kanal, så jag tycker personligen att detta är ett av de finaste och bästa priserna man kan vinna. Det var också extra stort i år när Netflix-serierna fick vara med. Som bland annat Young Royals.
Nu fortsätter arbetet med Spökjakt för nya säsonger och Danjal vill hylla hela produktionen från kameramännen till inslagsproducenter. Jocke och Jonna är ofta ansiktet utåt, men bakom varje produktion står ett helt team.