John Henric når 64 miljoner – ökade e-handeln med 170 procent

Modeundret firar tio år.

Sedan modeföretaget och omniaktören John Henric lanserades för tio år sedan har bolaget ökat sin omsättning för varje år som gått. Dessutom har lönsamheten funnits med sedan start.
I samband med sitt tioårsjubileum presenterar John Henric, som säljer bland annat skjortor och slipsar, nya siffror för sin försäljning. Under verksamhetsåret 2018-2019, som för John Henrics del tog slut den sista april i år, kom bolagets omsättning upp i 64 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 43 miljoner året innan.

Lanserar ny plattform

Resultatet för det senaste året landade på strax över två miljoner kronor. Enligt ett pressmeddelande har omsättningen ökat både i företagets egna 14 butiker och i bolagets e-handel, som visade upp en tillväxt på 170 procent.
Den stora tillväxten sker just nu i USA och England och bolaget lanserar denna vecka en helt ny plattform och sajt med sin största kollektion någonsin. Sedan starten har John Henric alltid haft ett positivt resultat och byggt sin verksamhet med en startsumma på 70 000 kronor med sann entreprenörsanda och nära samarbeten med små tillverkare, skriver företaget i pressmeddelandet.
John Henric säger sig under det senaste året ha uppvaktats en del av intresserade investerare, men valt att tacka nej. Siktet är för närvarande inställt på att växa organiskt och företaget vill åtminstone nå hundra miljoner i omsättning innan det blir dags för några samarbeten.
Vi är idag utan konkurrens det största accessoarmärket för män i Skandinavien, och vi ska nu bli störst i världen, säger John Henrics vd John Ekström i en kommentar.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!