Jollyroom öppnade i Kungens Kurva – drog 2500 besökare

Nu officiellt omnihandlare?

Nätbutiken Jollyroom har varit tydliga med att de är en e-handlare först och främst. Detta stoppar dock inte bolagets fysiska expansion som nu kröns med en ny butik i Kungens Kurva, Stockholm. Butiksexpansionen aviserades redan i juni och blir företagets andra fysiska butik.

Vi ser butiken som ett fint komplement till hemsidan där vi får chans att komma närmare kunden samt kunna erbjuda mer expertishjälp, säger David Smedman, som är ansvarig för butiksetableringen på Jollyroom, i ett pressutskick.

Annons

“Ett megasortiment online”

Butiken öppnade i fredags, den 28 augusti, och hade under helgen 2 500 besökare. Målet är att bli Stockholms bästa barn- och babybutik.

Vi är unika eftersom det både går att köpa produkter i butiken, och du har även tillgång till ett megasortiment online som går att beställa i butik och få levererat direkt hem, säger David Smedman.

Det som ska vinna kunderna är alltså sortimentet men även de låga priserna.

Vi har fått jättefin respons från kunder som uppskattat det faktum att de kunnat testköra och titta på produkterna live innan de beställer dem i butiken tillsammans med personalen, samt att de också får produkterna till samma låga pris som på webben, säger David Smedman.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!