Search
Close this search box.
ANNONS

Jollyroom ska engagera kunderna - med inspiration från spel

Marina Davarinou, CMO på Jollyroom
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi är stolta över att vi skapat en ny dimension av Jollyroom".

ANNONS

Den gamifierade kundklubben, där man använder belöningssystem från spel för att engagera konsumenter, har blivit populär i e-handeln. Näst på tur att lansera just en sådan är Jollyroom, som är Nordens största e-handlare inom barn- och babyprodukter.

Den går under namnet Club Jollyroom och ska skapa ett community med målet att ingjuta en känsla av tillhörighet och samhörighet hos kunderna.

Sedan projektets start har målbilden varit att skapa en destination där föräldrar kan hitta inspiration, kunskap och guidning. Med Club Jollyroom vässar vi kundupplevelsen ytterligare. Vi är stolta över att vi har skapat en ny dimension av Jollyroom, där våra kunder kan utbyta kunskap med varandra, visa engagemang och ta hjälp av våra produktexperter, säger Marina Davarinou, CMO på Jollyroom, i ett uttalande.

"Helt nya sätt att belöna"

Den nya kundklubben är framtagen tillsammans med Gamifiera, som sedan tidigare gjort samma arbete för aktörer som Inet, Bangerhead och Scandinavian Photo.

Partnerskapet med Jollyroom kommer innebära flera stora lanseringar av ny funktionalitet på Gamifieras plattform. Detta kommer innebära helt nya sätt att belöna kunder digitalt, emotionellt och fysiskt, säger Wilhelm Sporrong, vd på Gamifiera.

Club Jollyroom kommer att göra det möljligt för medlemmarna att skapa innehåll. Det kan vara allt från att dela med sig av råd till att göra guider. Dessutom ska man få personliga, skräddarsytta rekommendationer och erbjudanden utifrån sina preferenser och önskemål.

Kundupplevelsen betyder allt för oss, vi vill förenkla föräldrars liv med barn. Det är själva essensen av Jollyroom och varför vi existerar, säger Marina Davarinou.

LÄS ÄVEN: Gamifiera skalar upp rejält – vd:n: ”Jag har skött all försäljning”

Dela artikeln: