Sรถk
Stรคng denna sรถkruta.
ANNONS

Jotex nylanserar e-handeln: "Branschen utvecklas inte"

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

"Redo fรถr att expandera".

ANNONS

Heminredningssajten Jotex, som tillhรถr Ellos Group, har nylanserat sin e-handel. Den hรคr gรฅngen har innehรฅllet och content varit de mest centrala delarna i sajtens utveckling. Den nya webbutiken integrerar kunderna med sociala medier, influencers och egenproducerat innehรฅll.

Vi upplever att branschen inte utvecklas dรฅ det finns sรฅ mรฅnga outtalade regler nรคr det kommer till heminredning. Jotex arbetar hela tiden i framkant fรถr att aktivt utmana normerna och fรถr att erbjuda kunden en ny shoppingupplevelse och ett nytt perspektiv pรฅ heminredning, sรคger Peter Keerberg, vd pรฅ Jotex, i ett pressmeddelande.

Idag summerar heminredningsaktรถren รถver 1 miljon kunder och รถver 30 miljoner besรถkare per รฅr. Men en viktig fรถrรคndring, som styrt fรถretagets omvandling, รคr det faktum att kundbasen har fรถryngrats.ย Dรคrfรถr har Jotex fokuserat pรฅ att bygga upp en stark digital nรคrvaro pรฅ sociala medier, dรคr en stor del av fรถretagets kunder befinner sig. Pรฅ Instagram summerar Jotex drygt 240 000 fรถljare.

Jotex utveckling mot att positionera sig som det ledande heminredningsvarumรคrket innebรคr รคven att skapa mer plats fรถr unikt content som sticker ut och utmanar normerna kring heminredning. Fรถrutom samarbeten med internationella influencers, lyfts รคven modestylister och fotografer in pรฅ plattformen.

Under รฅret har fรถretaget ocksรฅ arbetat med att sรคlja sina produkter via andra europeiska sajter som Westwing. Och nu nรคr man har testat pรฅ nya marknader har Jotex fรฅtt mersmak och berรคttar att man รคr redo fรถr att expandera ytterligare utanfรถr Skandinavien med det egna varumรคrket.

Dela artikeln: