Jotex nylanserar e-handeln: ”Branschen utvecklas inte”

"Redo för att expandera".

Heminredningssajten Jotex, som tillhör Ellos Group, har nylanserat sin e-handel. Den här gången har innehållet och content varit de mest centrala delarna i sajtens utveckling. Den nya webbutiken integrerar kunderna med sociala medier, influencers och egenproducerat innehåll.

Vi upplever att branschen inte utvecklas då det finns så många outtalade regler när det kommer till heminredning. Jotex arbetar hela tiden i framkant för att aktivt utmana normerna och för att erbjuda kunden en ny shoppingupplevelse och ett nytt perspektiv på heminredning, säger Peter Keerberg, vd på Jotex, i ett pressmeddelande.

Annons

Idag summerar heminredningsaktören över 1 miljon kunder och över 30 miljoner besökare per år. Men en viktig förändring, som styrt företagets omvandling, är det faktum att kundbasen har föryngrats. Därför har Jotex fokuserat på att bygga upp en stark digital närvaro på sociala medier, där en stor del av företagets kunder befinner sig. På Instagram summerar Jotex drygt 240 000 följare.

Jotex utveckling mot att positionera sig som det ledande heminredningsvarumärket innebär även att skapa mer plats för unikt content som sticker ut och utmanar normerna kring heminredning. Förutom samarbeten med internationella influencers, lyfts även modestylister och fotografer in på plattformen.

Under året har företaget också arbetat med att sälja sina produkter via andra europeiska sajter som Westwing. Och nu när man har testat på nya marknader har Jotex fått mersmak och berättar att man är redo för att expandera ytterligare utanför Skandinavien med det egna varumärket.

Annons