KappAhl rullar ut sin nya nätbutik i Norden

Kappahl har lanserat en ny e-handel och nu slår man även upp portarna för sina finska och norska kunder med lokala sajter. Samtidigt har modekedjan börjat rulla ut sitt nya butikskoncept som ska inspirera kunderna och göra det enklare att handla.

I oktober meddelade Kappahl att man är redo att ta nästa steg i sin planerade e-handelsexpansion. Tanken var att modekedjan skulle lansera på den norska och finska marknaden redan under våren 2014, men bygget av en ny plattform drog ut på tiden.

Modekedjan ville först släppa en ny digital lösning i Sverige, något som nu är klart. Kappahls nya e-handel, framtagen av Star Republic, lanserades i dagarna och har fått sig ett ansiktslyft med en mobilanpassad design såväl som en rad nya funktioner.

Annons

Med en ny svensk butik på plats har man även passat på att lansera sajter för den norska och finska marknaden. I den nya e-handeln har man också valt att lägga lite extra krut på att väva ihop online med offline. Produktsidor har en större Google Maps karta för omnichannel där man listar vilka butiker som har vad i lager.

Nytt butikskoncept

Samtidigt har Kappahl börjat rulla ut sitt nya butikskoncept. I maj öppnade första butiken med KappAhls nya koncept, flaggskeppsbutiken i Oslo och modekedjan har nu gått in i nästa fas och börjar rulla ut konceptet i hög takt i sina 375 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen.

Totalt kommer tio butiker byggas om under hösten och till våren kommer ytterligare trettio butiker att stå klara.

– Vårt butikskoncept är toppmodernt och baserat på våra kunders önskemål. Kunden vill att det ska vara enkelt att handla och vill bli inspirerad, säger KappAhls landschef Anna-Karin Holck.

 

Källor: Press, MKSE

Annons
Annons