Sponsrat Innehåll

Kassasystemet är hjärtat i djurbutikskedjans affär

ZOO.se har gjort en imponerande tillväxtresa det senaste decenniet. Mycket har förändrats sedan 2012 – men djurbutikskedjan har hållit fast vid sitt kassasystem från Yabie Enterprise.

Djurbutikskedjan ZOO.se och kassabolaget Yabie Enterprise krokade arm redan 2012. Då hade ZOO.se en butik i Bromma. I dag samlar företaget 14 djurbutiker runt om i landet – varav några hör till Europas största. Kedjan driver även en framgångsrik e-handel samt en djurklinik.

– Vi är imponerade av entreprenörsandan som finns inom ZOO.se. Genom både organisk tillväxt och förvärv har de blivit en av de ledande aktörerna inom sin bransch. Det digitala ekosystemet som ZOO.se har fått till möjliggör fortsatt aggressiv tillväxt och internationell expansion om de så vill, säger Robert Karlsson, vd på Yabie Enterprise.

Kunde inte skala upp med befintlig lösning

Innan ZOO.se inledde samarbetet med Yabie Enterprise hade de ett klassiskt kassasystem som inte gick att integrera med e-handelsplattformen eller lagerhanteringssystemet. 

– ZOO.se hade vuxit ur sitt kassasystem. De upplevde att de inte kunde skala upp den befintliga lösningen. Vi föreslog att kunden skulle byta affärssystem och använda detta som bas för allt – lagerhantering, logistik och hantering av webshop. Vi kunde sedan integrera vår kassalösning Yabie Retail med det här affärssystemet för att skapa en sömlös affär där alla delar pratar med varandra, säger Robert Karlsson. 

– Vid vårt val av kassasystem var det centralt att det kunde integreras mot alla våra övriga system och kunna ta emot alla betallösningar. Med Yabie Retail fick vi en bra partner som levererade på dessa områden, säger Pierre Olofsson, vice vd på ZOO.se. 

Läs mer om integrationer här. 

Över 20 års erfarenhet av integrationer

ZOO.se har nyligen bytt ut affärssystemet som först kopplades ihop med Yabie Retail mot ett system som överträffar sin föregångare. Butikskedjan har även byggt ut det digitala ekosystemet med en ny webshop och ett nytt kundklubbssystem. Faktum är att ZOO.se har bytt ut alla delar i sin it-arkitektur – men Yabie Retail har man hållit fast vid. 

– Det här visar tydligt att du som handlare kan växa tillsammans med oss, eftersom vi alltid jobbar efter devisen ”det utbytbara är det hållbara”. Vi har över 20 års erfarenhet av att integrera med marknadens bästa affärssystem, det är en naturlig och självklar del av vårt erbjudande. I ZOO.se-fallet har man ritat om hela systemkartan och samtidigt kunnat behålla Yabie Retail. Väljer du rätt kassalösning från början är du framtidsäker, säger Robert Karlsson.

Nyfiken på Yabie Enterprise? Ta reda på mer här.