Kedjan ska bli ledande på e-handel – lanserar ny webbshop

Början på storsatsning online.

Polarn o pyret har bestämt sig för att e-handelsaffären är en avgörande nyckel för framgång. Därför lanserar man nu en helt ny design i webbshoppen, som ska göra varumärket till en ledande aktör inom barnkläder online.

Här ska kunderna bland annat mötas av personliga rekommendationer.

Annons

I dag markerar en viktig milstolpe i vår digitala tillväxtresa och omnikanalstrategi. Lanseringen av vår nya e-handel stärker inte bara vårt åtagande att ge våra kunder online samma exceptionella vägledning som de får i våra fysiska butiker, utan bidrar också till vårt mål om att bli marknadsledande inom kategorin barnkläder även online, säger Åse Tosterud, CCO på Polarn o pyret, i ett uttalande.

Det är design- och e-handelsbyrån Grebban som ligger bakom den nya webbshoppen och de är inte färdiga än. Under hösten ska nämligen nya "smarta funktioner" läggas till. Lanseringen beskrivs därför som "bara början".

Vi har översatt Polarn o pyrets stora kunskap, vägledning och expertis som de erbjuder ute i butikerna till ett digitalt universum med exakt samma fokus. Genom att erbjuda olika vägar för att hitta rätt produkt utifrån användarens behov och kunskapsnivåer, med barnets aktivitet som riktmärke, har vi skapat en digitaliserad uppdatering av varumärket som nu är redo att användas av generation efter generation, precis som kläderna, säger Anton Johansson, vd på Grebban.

Annons