Sponsrat: Kejbert Concept når 2000% ROI med plattformen Streamify

"Otroligt uppskattat både hos oss och våra kunder".

Kejbert Concept bjuder in kunder att handla direkt ur influencern och entreprenören Caroline Kejberts garderob med hjälp av live shopping-plattformen, Streamify. Resultaten från live shopping-sändningarna är mycket positiva. Efter sju sändningar på egen sajt har de nu nått en ROI på 2000%.

– “Live shopping som format är otroligt uppskattat både hos oss och våra kunder. Vi har kunder som kommer till butiken och berättar hur mycket de uppskattar våra sändningar. Dessutom har vi själva så fruktansvärt roligt under sändningarna! Det är uppenbart att formatet tar oss igenom rutan och knyter an till våra kunder på ett fantastisk sätt”, säger Caroline Kejbert, VD på Kejbert Concept.

Kejbert Concepts resultat med Live Shopping från Streamify 

  • 2000% ROI
  • 125 000 kr i försäljningsrekord kopplat till ett live shopping-event
  • 45 min sessionstid i snitt/tittare

Shoppa från vardagsrummet direkt från stilsäkra Caroline Kejbert’s garderob

Med en civilingenjörsutbildning i bagaget, 10 000 timmar som butikssäljare och en stark följarskara efter en romantisk tv-karriär i ‘Bonde söker fru’, så fanns det inget att tveka på. 

Via sina sociala medier fick Caroline ofta frågor om vad hon hade på sig och frågor om stylingtips. Det var uppenbart, följarna ville gärna att Caroline skulle dela med sig av sin garderob. 

Kejbert Concept öppnade dörrarna till sin butik 12 september 2020. I ett nyrenoverat bilgarage ute på vischan, mitt i en stundande pandemi, sålde Kejbert Concept plagg och accessoarer som frontfiguren Caroline Kejbert handplockat, till glada följare och nyfikna besökare. 

Live shopping-koncept & strategi

Att levandegöra ett varumärke och göra det så personligt, så att till och med en människa knyter an till det, kan vara utmanande. Men också mycket belönande när det kommer till lojalitet och försäljning. Och det har Kejbert Concept lyckats med, med hjälp av Live Shopping från Streamify.  

– “Vi ser en otrolig ökning av försäljning i e-handeln kopplat till varje live-event. Vi ser också att kunder efter avslutad live, börjar shoppa från tidigare live shopping-event som ligger tillgängliga on demand på hemsidan”, berättar Caroline Kejbert, VD på Kejbert Concept.

Det råder inga tvivel om att kläder säljer bättre när kunder får se plagget på någon live. Och att interaktionen med tittarna leder till starkare relationer, fler köp och återkommande kunder är också uppenbart. Strategin bakom live shopping för Kejbert Concept har varit att bygga personlighet bakom varumärket och att skapa relationer mellan kunder, tittare och Kejbert Concept.

Live Shopping som sälj- och marknadskanal

Eftersom att hela affärsidén cirkulerar kring att kunna shoppa plagg som Caroline Kejbert personligen valt ut och som platsar i hennes garderob, så är bryggan mellan kundens vardagsrum och Carolines garderob, hennes; butik, sociala kanaler och live shopping-sändningar. 

De produkter som promotas i live shopping-eventet är allt från; plagg som de vill sälja mer av i e-handeln, produkter som de behöver mer rörligt content kring och produkter de helt enkelt vill ge mer inspiration och information om.

Den största, och viktigaste, effekten de fått av live shopping är att relationerna mellan Kejbert Concept och deras kunder mycket starkare. I framtiden ska allt videoinnehåll som live shoppingen genererar, klippas ner och läggas ut på produktsidor och i artiklar för att förstärka den redan inspirerande upplevelsen på Kejbertconcept.se.