Kicks lanserar spelifierad satsning – ”potentialen är betydande”

Skönhetskedjan ska öka kundlojaliteten.

Gamingkulturen har letat sig in i e-handeln och blivit en allt större del av den. I dag berättar skönhetskedjan Kicks att de lanserar Kicks Beauty Talks som beskrivs som "ett engagerande community med gamificationinslag".

En digital mötesplats där skönhetsintresserade ska kunna samlas, hitta inspiration och utbyta erfarenheter. Den ska även ge Kicks större möjligheter att interagera med konsumenterna.

Annons

Kicks Beauty Talks är ett svar på den efterfrågan vi har sett bland våra kunder som söker efter autentisk interaktion, inspiration och råd både från KICKS egna experter och andra skönhetsintresserade. Vår vision är att Kicks Beauty Talks ska bli den självklara go to-destinationen för alla beautyfantaster. Satsningen går också helt i linje med vår varumärkesplattform More of You, som handlar om att lyfta fram sin personlighet, att våga vara kreativ och visa att skönhet inte handlar om rätt och fel, säger Carola Lundell, CMO på Kicks, i ett pressmeddelande.

Communityfunktionen har tagits fram med hjälp av franska TokyWoky, som levererar communityplattformar internationellt.

Det tar tid att bygga ett starkt community, men vi är övertygade om att vi har både positionen, medlemsbasen och plattformen för att göra detta framgångsrikt. Potentialen är betydande och vi ser att satsningen bland annat kan generera värdefulla kundinsikter, skapa kundlojalitet såväl som att driva försäljning, säger Freddy Sobin, vd på Kicks.

Annons