Dynamic Code hade ett rejält uppsving under pandemin då företaget tog fram ett självtest för covid. Företaget började dock utveckla provtagningskit 2011 så planen från start var inte att tackla corona, utan det var att ta fram nya intressanta självtester baserade på DNA-teknik. Något som nu när pandemin lagt sig verkar få ett större fokus igen.
LÄS ÄVEN: De tar e-handeln in i framtiden – från DNA-test till matkasse
I april fick vi bekanta oss med Dynamic Codes DNA-test "Body" som skulle hjälpa kunderna att få veta vad de bör äta. Nu krokar bolaget arm med Kicks för ett nytt test vid namn “Skin”.
Många gånger baserar vi kunskap om huden och hudvård på magkänsla eller trender. SKIN ger dig information om din hud och dess unika förutsättningar. Smart hudvård börjar med DNA-test och vi är glada över ett samarbete med Kicks där vi tillsammans kan ge konsumenterna skräddarsydda råd kring hudvårdsprodukter, säger Louise Nylén, vd på Dynamic Code.
"Tillskott i vårt digitala erbjudande"
Testet ska ge ett personligt svar på vilka genetiska förutsättningar som kan påskynda hudens åldrande och hur kunden kan förebygga detta genom att välja lämpliga hudvårdsprodukter. Och det är förstås där som Kicks kommer in i bilden.
Det här är ett värdefullt tillskott i vårt digitala erbjudande, där vi blir ännu mer guidande och problemlösande för våra kunder. Med DNA-analys blir vår rådgivning online med skräddarsydda produktrekommendation mer pricksäker, säger Claudia Holm, projektledare inom e-handeln hos Kicks.
DNA-testerna kommer nu att säljas i Kicks e-handel. När testet skickats tills Dynamic Code för analys så får kunden sedan en länk till Kicks med produktrekommendationer.
LÄS ÄVEN: Här är Sveriges hetaste e-handlare just nu – Kicks i topp igen