Strategin är att integrera smart teknik direkt i hemmiljön. Genom att placera sina butiker inuti Ikea vill Kjell & Company nå människor precis i det ögonblick de planerar och visualiserar sina hem. Samarbetet ska enligt kedjan ge tillgång till ett nytt kundflöde.
Satsningen rullas ut i form av ett "shop-in-shop"-koncept. Butikerna i både Kalmar och Kungens Kurva blir 70 kvadratmeter stora, och strategiskt placerade nära utgångskassorna.
Sortimentet är noggrant utvalt för att passa sammanhanget, med fokus på produkter för det smarta hemmet. Alltså allt från Wi-fi-tillbehör och digitala dörrlås till övervakningskameror och robotdammsugare.
Det känns otroligt spännande att få etablera oss i Kungens Kurva. Många har en relation till platsen, och att vi nu får vara en del av den miljön känns stort. Vi tror starkt på att smart teknik hör hemma där hemmet står i fokus, säger Christopher Thour, Director of Concept & Expansion, Kjell & Company.