Klarna och Gigstr flyttar ut e-handeln – ”tråkig retail är döende”

"Ytterligare en dimension".

Betalningsbolaget Klarna är en stor aktör online. Nu ska företaget även växa på den fysiska arenan.

Klarna inleder ett samarbete med HR- och marketing företaget Gigstr. Samarbetet går ut på att fylla de allt fler tomma butikslokalerna med e-handelsföretag. På så sätt ska handlarna kunna nå nya kunder och bygga sin varumärkeskännedom på nya geografiska platser.

Annons

LÄS ÄVEN: Nya bemanningsföretaget Gigstr storsatsar på e-handeln

Retail är inte döende, tråkig retail är döende. Att erbjuda unika upplevelser som ger konsumenter mer än de förväntar sig kommer alltid vara relevant, och det är precis det vi ska göra tillsammans med Klarna och deras handlare, säger Rasmus Solholm, vd och grundare av Gigstr, i ett pressmeddelande.

Tillsammans förlänger vi din e-handel till det fysiska rummet på nolltid.

E-handlarna kommer att erbjudas popup-ytor till en början, men olika slags event är också en del av idén.

Det är inte första gången Klarna satsar på fysisk handel. Sedan en tid tillbaka låter betalbolaget sina kunder att betala med ett Klarna-kort på samma villkor som i en online check-out, samt erbjuder företag med fysiska butiker att låta kunderna betala på faktura eller delbetalning.

Gigstr å sin sida erbjuder företag ett slags "starter-kit" för dem som vill satsa offlline, det vill säga personal, popup-ytor, demo/sampling samt planering av event.

Tillsammans med Gigstr tillför vi nu ytterligare en dimension i vårt breda erbjudande till svenska e-handlare, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!