Klarna tar in modechef från TV: ”Inte helt självklart”

Klarna modesatsar i Sverige.

Klarna har öppnat upp en ny roll; Fashion Director. Bolaget som främst jobbar med betalningslösningar har med tiden allt mer riktat in sig på konsumenternas shoppingupplevelse online. I sin app har Klarna bland annat integrerat rabatter, inspiration och rekommendationer samt en önskelista för e-handelsköp.

Nu blev det dags att ta nästa steg i sin modesatsning, skriver Klarna i ett pressmeddelande. Företaget har rekryterat Emilia de Poret, känd som bland annat modeexpert i Nyhetsmorgon, som Fashion Director.

Annons

Hon är ena halva av modeduon Säkert Stil och har arbetat som modejournalist i många år. Emilia de Poret är dessutom en ängelinvesterare i start-ups.

Att en bank anställer en Fashion Director är inte helt självklart, men sen är Klarna också så mycket mer än en bank, säger Emilia de Poret.

Jag ser verkligen fram emot att få vara med på Klarnas resa med att utveckla framtidens shopping och bidra med min erfarenhet av att inspirera och guida konsumenter till medvetna val.

Som Fashion Director på Klarna kommer hon att agera som strategisk och kreativ rådgivare gällande bolagets modesatsning i Sverige.

Det har varit händelserika år för Klarna med alltifrån ny rekordvärdering till lansering på flera nya marknader och att ansluta till Klarna i en tid när e-handeln är mer relevant än någonsin känns otroligt spännande. När Klarna går in på nya marknader så är det som shoppingtjänst, men i Sverige uppfattas Klarna inte som det på samma sätt så jag ser verkligen fram emot att bidra till att stärka Klarnas position som shoppingtjänst även i Sverige, avslutar Emilia de Poret.

Annons