Klarna utmanar jämförelsejättarna – lanserar egen prissajt

"På så sätt maximeras handlarens avkastning".

Det finns få saker som svenska konsumenter uppskattar så mycket som prisjämförelser. Nu ger sig Klarna in i kampen med prisjämförelsesajterna, genom att helt enkelt skapa en egen jämförelsetjänst. Den har fått namnet Comparison Shopping Service, eller Klarna CSS, och här ska kunderna få upp olika priser på den vara de söker. Både i appen och på webben.

Med den här nya produkten kommer vi att ge handlarna möjligheten att lista sina Google product listings ads mer effektivt. Rent konkret innebär det att vi erbjuder handlarna ett mer kostnadseffektivt sätt att nå fler kunder och konvertera relevant trafik från konsumenter som söker efter produkter de vill köpa. På så sätt maximeras handlarens avkastning på annonskostnaderna, säger David Sandström, marknadschef på Klarna, i ett pressmeddelande.

Annons

Klarna använder sig av det CSS-program som Goggle skapat och som gör att partners kan bli länken mellan Google och handlaren. Det innebär att handlarna via Klarna får möjligheten att synas på Google, om de betalar en platt månadsavgift.

Den nya tjänsten rullas ut på 21 marknader i dag.

Annons