Koncernen gör digital storsatsning – samlar alla i e-handeln

"Förväntar oss ännu snabbare tillväxt".

Underwear Sweden, som äger varumärkena Swegmark of Sweden, Salming Underwear och Abecita, samlar nu alla under ett och samma digitala tak på webben. Det blir alltså en gemensam e-handel för alla tre. Anledningen: Att skapa en snabbare och starkare tillväxt.

Att skapa en gemensam brandstore för våra varumärken är ett strategiskt viktigt beslut för att fortsätta att växa och skapa ökad kundinsikt, säger Christina Holmqvist, vd på Underwear Sweden, i en kommentar.

Annons

Bolagen säljer redan i dag till Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Och i samband med den nya, digitala storsatsningen blir det lansering även i Norge. Danmark kommer även att hanteras som en egen e-marknad framgent.

Det är ett strategiskt val av oss för att driva på vår redan starka e-handel där vi har varumärken som har en ökning på över 51 procent hittills i år. När vi nu samlar alla varumärken på samtliga marknader förväntar vi oss en ännu starkare och snabbare digital tillväxt, säger, Jeanette Lyckviken, E-Commerce Business- & Digital Manager.

Det är dock inte den enda förändringen som sker. Bolaget har även spanat in diverse plattformar.

Framför allt vill vi bredda synligheten och den digitala närvaron och kliver i samband med lanseringen in på flera marknadsplatser senare i år, säger Janette Lyckviken.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!