Babyboom: Köpte konkurrenten – ska nå 350 miljoner

"Vårt mål är att bli marknadsledande".

Butikshandeln går på knäna, men det hindrar inte Babyworld som nu förvärvar Big Baby och därigenom sju butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vårt mål är att bli marknadsledande inom babyfackhandel i Sverige och att förvärva dessa välrenommerade och strategiskt belägna butiker känns som ett stort och avgörande steg i den riktningen, säger Dennis Söderqvist, vd på Babyworld, i en kommentar.

Annons

Big Baby AB kommer framöver att bedrivas under varumärket Babyworld.

Vi ser nu fram emot att ytterligare utveckla och fördjupa samarbetet med våra partners i leverantörsledet för att ge våra kunder bästa tänkbara köpupplevelser, säger Dennis Söderqvist.

Babyworld grundades 2016 och hade innan förvärvet såväl egen e-handel som två egna butiker i Uppsala och Västerås. Nu är man alltså uppe i nio fysiska butiker och tar sikte på 350 miljoner kronor i omsättning.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!