Kraftig ökning av hemleveranser – här är Budbees åtgärdspaket

E-handelsboom i virusets spår.

Ta gärna alternativet "leverans utanför dörren" när du väljer frakt i e-handelskassan. Den rekommendationen ger just nu Budbee alla sina kunder. Anledningen är att man vill minska mängden mänsklig kontakt och på så sätt motverka att coronaviruset sprids vidare.

Virusets framfart har lett till en rejäl ökning av order till hos fraktleverantören, och den senaste tiden har en majoritet av kunderna valt just leverans utanför dörren.

Annons

Vi ser cirka 50 procent högre antal hemleveranser jämfört med vår prognos och anledningen tros vara möjligheten att få sina varor hem utan mänsklig kontakt, säger Simon Strindberg, kommunikationschef på Budbee, i ett pressmeddelande.

Utöver att rekommendera ovan nämnda fraktalternativ har Budbee lanserat vad företaget beskriver som "kraftiga åtgärdspaket" både internt och hos bolagets underleverantörer.

Exempelvis hanteras alla paket med rena handskar, personal utför egenkontroller på kroppstemperatur och det finns tillgång till handsprit och andra hygienartiklar. Detta och mycket mer i kombination med nya rutiner, scheman och processer för att undvika spridning och minska effekten av en eventuell smitta.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!