Lager 157 ökade 200 procent: ”En stor sak för oss”

"Ett tydligt bevis".

Lagom till Black Week i fjol lanserade Lager 157 sin e-handel på en tredje marknad - Finland. Nu meddelar bolaget att det som gynnade e-handeln var lanseringen av en fysisk butik.

LÄS ÄVEN: Lager 157 intar sin tredje marknad: ”Hoppas lära känna kunderna”

Annons

Vårt nästa steg i internationaliseringen har varit lanseringen i Finland och detta är en stor sak för oss. Vi tror att de finska konsumenternas smak är ungefär densamma som vi har lyckats med i Sverige och Norge, säger Johanna Winther, operativ chef på Lager 157, i ett pressmeddelande.

Företaget slog upp dörrarna till sin fysiska butik, någon vecka efter sajtens lansering, i Raisio strax utanför Åbo. Då ökade antalet besökare i e-handeln, och merparten av besökarna kom från butikens geografiska placering, med 200 procent. Även konverteringsgraden lyfte rejält, direkt efter butiksöppningen.

Detta ger en tydlig indikation på hur viktigt samspelet mellan fysiska butiker och e-handeln är, ett tydligt bevis på hur kraftfull en omnikanalsstrategi är.

Annons