Lagerhaus ökar igen – 27 procent på tio dagar

Hemleveranser bakom nytt lyft.

När allt fler företag väljer att jobba hemifrån märker Lagerhaus av en försäljningsökning. Förra veckan rapporterade heminredningsakören att säljet var 3,5 gånger det normala.

Vi har så stort tryck på vår e-handel just nu att vi får skicka in extrapersonal från kontoret för att hjälpa till på lagret, sa Amir Mofidi, e-handelschef på Lagerhaus.

Annons

Lagerhaus såg dock fram emot ännu mer tillväxt och meddelade att man inom kort skulle erbjuda hemleverans som förhoppningsvis skulle öka säljet ännu mer.

LÄS ÄVEN: Lagerhaus mer än tredubblar – kontorsanställda packar på lagret

Sagt och gjort. Tio dagar senare meddelar företaget att konverteringsgraden ökade med hela 27 procent efter att bolaget började erbjuda hemleveranser.

Vi visste redan att våra kunder önskade hemleveranser och hade förberett en tid för att implementera detta. Nu bestämde vi oss för att accelerera arbetet med implementationen och responsen från kunderna på hemleveranser har varit oerhört positiv, säger Amir Mofidi i ett pressmeddelande.

Att öka konverteringsgraden är helt avgörande för att driva framgångsrik e-handel.

Annons