Sponsrat Innehåll

Lagerhaus växlar upp sin företagssatsning

Lagerhaus fortsätter att expandera sitt affärsområde för företagskunder. Med fokus på långsiktig tillväxt lägger företaget grunden för ett etablerat erbjudande till bland annat restauranger, kontor och eventverksamheter.

Efter starten av företagssatsningen under föregående år går Lagerhaus nu in i nästa utvecklingsfas. Fokus ligger på att bygga relationer med strategiska nyckelkunder, utveckla lojalitetsprogram för företag samt bredda sortimentet för företagsmarknaden.

– Vi ser en stor potential i vårt sortiment för företagsförsäljning och vill stärka vår affär både i butik och online. Vi är övertygade om att vi har ett erbjudande som passar för många olika tillfällen som arbetsplatsen, restaurangen, eventet eller julklappen till medarbetare och kunder. Vårt mål är att bli en naturlig destination för företag både i våra fysiska butiker och som e-handel, säger Thérèse Elmquist, VD på Lagerhaus och fortsätter:

– Genom att addera företagsförsäljning som satsningsområde så skapar vi förutsättningar för tillväxt bredvid vårt konsumenterbjudande, vilket ger oss fler ben att stå på i en ständigt föränderlig retailvärld och dessutom en möjlighet för fler att lära känna vårt sortiment och varumärke.

Lagerhaus öppnade sin första butik i Göteborg 1996 och idag driver kedjan över 50 butiker i Sverige och Norge, samt nordisk e-handel.

– För oss är det självklart att kunden väljer hur och när den vill möta oss och våra produkter. Ena dagen vill kunden bli inspirerad på plats, få personlig hjälp eller så brådskar inköpet och då är våra butiker bästa platsen. Andra gånger finns mer tid och de vill slippa bära och då är leverans från vår e-handel bästa alternativet. För oss spelar det ingen roll utan det viktiga är att vi kan möta kunden där kunden vill vara, därför är vår omnistrategi viktig. Inte minst i vår företagssatsning, säger Thérèse Elmquist.

Omnistrategin är en av anledningarna att Lagerhaus valde Svea Bank som samarbetspartner i satsningen på företagskunder.

– Det är viktigt att vi kan erbjuda en så enkel och smidig köpupplevelse som möjligt. Därför ska vi alltid kunna erbjuda den betalningsmetod som passar kunden bäst – ibland kan det vara faktura, ibland företagskort eller privatkort. Där passar Svea Bank oss perfekt eftersom deras betallösning har en väldigt bra integration med butikens kassasystem, säger Thérèse Elmquist, som också uppskattar det personliga mötet med Svea Bank:

– Vi fick förtroende för dem från första mötet och vi har en bra dialog. Jag uppskattar att de hjälper oss att tänka kring marknadsaktiviteter som vi genom dem sedan kan genomföra tillsammans.

Vad har ni för mål för er företagssatsning?

–  Vi ser en stor potential i vårt sortiment för företagsförsäljning och vill stärka vår affär både i butik och online. Vårt mål är att bli en naturlig destination för företag som vill skapa inspirerande miljöer och sprida glädje till medarbetare och kunder.

– Under hösten har vi tredubblat omsättningen för företagsförsäljningen och budgeten för 2026 visar en tredubbling  igen. Och då börjar det bli en betydande affär för oss, säger Thérèse Elmquist.

 

Lagerhaus

Grundades: 1996

Huvudkontor: Göteborg

Antal butiker: Drygt 50 i Sverige och Norge.

 

Läs mer om Svea betallösningar här