Lång kö när e-handlaren öppnade sin premiärbutik

"Produkter skickas till kunden".

E-handelsföretaget Jollyroom har öppnat sin första butik på Kungsgatan i Göteborg. Premiären skedde under gårdagen och kön med nyfikna kunder ringlade sig längs hela vägen och ut med gatan

Butiken har fått namnet Jollyroom Baby och kommer främst att erbjuda babyartiklar från flera olika varumärken. Tanken bakom den fysiska butiken är att kunna erbjuda personlig experthjälp inom just babykategorin som är en viktig målgrupp för Jollyroom.

Annons

Vi vet att man som gravid eller nybliven förälder har ett större behov av att få personlig hjälp och guidning av vilka produkter som passar just deras behov. Så den kunden kommer vi att ha fokus på i vår första fysiska butik, säger Frida Ekholm, marknadschef på Jollyroom, i ett pressmeddelande.

E-handeln kommer dock att förbli bolagets kärnfokus och de artiklar som inte finns i butiken kommer att beställas online i butiken och levereras hem till kunden.

För att kunna erbjuda ett heltäckande sortiment och hålla samma priser i vår butik som vi gör online, kommer de produkter som inte finns lagerförda i butiken istället att skickas direkt till kunden, säger Frida Ekholm.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!