Lanserade i år – nu tar de klivet in i Kina: ”Stor potential”

Social commerce och Tmall.

Lagret tog slut omedelbart när företaget Shewy testlanserade sin e-handel tidigare i år. Företagets affärsidé är att sälja vitaminberikade tuggummin både direkt till konsument och via en rad återförsäljare.

LÄS ÄVEN: De testlanserade e-handeln – sålde slut direkt: ”Väldigt kul!”

Annons

Efter framgångarna på hemmaplan har företaget landat i att det är dags för en större internationell lansering. Senare i höst är planen att ta klivet in i Kina. Till sin hjälp har företaget tagit Aventura Group, en accelerator med erfarenhet av just den kinesiska marknaden.

Vi ser fram emot att bygga en solid plattform i partnerskap med Aventura för att kunna erbjuda kinesiska konsumenter Shewys innovativa, hälsosamma och välsmakande produkter. Kina är en komplex marknad med stor potential och vi ser ett stort värde i Aventuras expertis med att skala konsumentbolag i Kina, säger Caroline Meschke, vd på Shewy, i ett pressmeddelande.

Ambitionen är att sjösätta satsningen under det fjärde kvartalet och att inledningsvis sälja via så kallad social commerce, det vill säga sociala medier. Så småningom väntar även en flaggskeppsbutik på Tmall samt "andra försäljningskanaler".

Annons