Last Mile-bolaget på offensiven – kör ut alla dagar

Sju dagar i veckan i alla städer.

Fraktuppstickaren Airmee meddelar idag att man utökar sitt erbjudande. Detta efter att ha lockat kunder som Amazon, Stadium, Åhlens, och Outdoorexperten till sin tjänst.

Enligt företaget så förstärker man nu sin “premie-position på marknaden” genom att utöka sina leveransdagar till sju dagar i veckan i alla städer.

Annons

Nu tar vi ytterligare ett steg i att utveckla vårt eget tjänsteerbjudande och konsumenternas förväntningar på last mile genom att leverera sju dagar per vecka, säger Airmees vd Julian Lee i ett pressutskick.

Det ska bland annat vara den starka tillväxten som bolaget känner av som möjliggör fler utkörningar.

De ökade volymerna ger oss dels en stadig grund för att expandera geografiskt på nya marknader, öka närvaron på befintliga marknader och även expandera i form av nya tjänsteerbjudanden som att leverera alla dagar i veckan, säger Julian Lee.

Fraktbolaget ska nå 60 procent av Sveriges hushåll med det nya tjänsteerbjudandet.

Annons