Läsvärt inom E-handelssfären

Om vi inte misstar oss är det just nu sportlov för många. Detta är något som reflekterar sig i aktiviteten på Internet. Det diskuteras t.ex. semesterresor i vårt forum, vilket inte är speciellt vanligt. En positiv effekt av eventuell ledig tid verkar dock vara nya blogginlägg.

Vi har de senaste dagarna fått se flera intressanta inlägg inom e-handelns värld och vi har därför slängt ihop en liten sammanfattning här nedanför. Bli inte ledsen om vi missat ditt blogginlägg, eller något du läst, utan tipsa då om detta i kommentarerna.

Annons

 

Säljare ni tar min tid och omöjliggör kundservice
- av Katrin Lundgren

Katrin är otroligt trött på alla försäljare som ringer henne på kundtjänsttelefonen. När majoriteten av samtalen kommer ifrån försäljare är det dags att sätta ner foten och Katrin är minst sagt sur på dessa irriterande små flugor som förstör för hennes kunder.

Ge mejlen en chans
- av Urban Lindstedt

Vi har rapporterat om hur Facebook och sociala medier visat sig vara besvikelser när det kommer till ren försäljning. Urban uppmanar oss att ge mejlen en chans, en kanal som faktiskt genererar försäljning.

Att göra rätt saker
- av Catharina Östlund

Hur ska man veta vilka saker man skall fokusera och lägga tid på? Denna fråga försöker Catharina svara på i sitt senaste blogginlägg. Hon ska numera försöka jogga efter rätt stigar istället för att springa vilt ute i snårskogen.

Vad alla E-handlare kan lära av att ”Gilla” Gina Tricot
- av Sara Öhman

Annons

Sara bloggar om Gina Tricot och deras satsning på Facebook. Hon tycker att de är duktiga på att förmedla kärleken till produkterna. Allt är dock inte positivt men det finns förmodligen en del att lära här.

Häng med till Danmark
- av Peter Höjman

Detta är en bloggserie i tre delar, än så länge. Peter är på väg till Danmark med sin nätbutik och försöker lära sig så mycket han kan om danskarna. Inte oväntat kommer Dankortet på tal, något som även diskuteras livligt i kommentarerna.

Säg hej till Nordic Design Collective
- av Maria Richardsson

Maria ser vissa problem med sin marknadsplats Signerat.se och har valt att starta en ny sida med tydligare fokus. Detta är ett intressant blogginlägg där Maria är mycket öppen med sina tankegångar kring denna nya satsning.

Tonerlagret ökade konverteringen 9%
- av Fredrik Lennström

Fredrik har hjälpt Rikard "tonerkungen" Westberg med hans nätbutik och mer specifikt kassan. De har rensat bort onödigt skräp och styrt upp utcheckningen. Resultatet blev tydligen mycket bra.

 

Meddela gärna om ni gillar denna form av sammanställning så får ni kanske se fler av dem i framtiden. Missa inte heller våra egna bloggare som ni finner här, eller till höger på startsidan.

Annons