ANNONS

Linn Ahlborgs varumärke blir ett eget bolag: “En av mina största drömmar”

Linn Ahlborg
ANNONS

Så kommer ägarskapet fördelas. 

LXA the label är klädvarumärket som grundats av Linn Ahlborg, i samarbete med Hubso. Nu tar de båda parterna samarbetet till en ny nivå och gör varumärket till ett dotterbolag till influencer-hubben. Ägarskapet kommer att fördelas mellan de två parterna, där Hubso kommer att vara majoritetsägare med 51 procent. 

I och med att mitt varumärke LXA the Label blir ett fristående bolag förverkligas en av mina största drömmar, och jag kan knappt vänta till att få ta nästa steg som entreprenör och jobba vidare med HUBSO och göra LXA the Label ännu bättre, säger Linn Ahlborg, grundaren av LXA the Label, i ett pressmeddelande.

Linn Ahlborg startade klädmärket LXA the label år 2020 och det första halvåret 2023 kunde varumärket redovisa en tillväxt på 117 procent. Hon är en stor profil på Youtube med över 460 000 prenumeranter och på Instagram har hon 630 000 följare.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se