Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Löjligt snabba blommor får miljoner i såddfinansiering

Löjligt snabba blommor får miljoner i såddfinansiering
Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Dela artikeln:

Blixtsnabba leveranser är hett, särskilt i San Francisco. Slänger du in en bukett eller två i ekvationen så kan du få din affärsidé att blomstra. Nystartade BloomThat, som levererar färska snittblommor inom 90 minuter, har nyligen fått in 2 miljoner dollar i extra kapital från bland annat skådisen Ashton Kutcher.

ANNONS

I höstas berättade vi om om den nystartade tjänsten BloomThat, som levererar färska snittblommor inom 90 minuter i San Francisco. Och det verkar vara en idé som lockat en hel del intresse, nu har man nämligen fått in 2 miljoner dollar i såddfinansiering.

Bland investerarna finns bland annat Ashton Kutcher, som redan tidigare visat intresse för e-handeln, Reddits medgrundare, Alexis Ohanian och Joe Montana. Att beställa blommor verkar vara lika jobbigt oberoende om man är Hollywoodskådis, Internetentreprenör eller pensionerad NFL-spelare.

– Vi har alla varit i den situationen tidigare. Att skicka blommor till en fru eller flickvän, och det har varit allt annat än en smärtfri upplevelse. Vi försöker bygga något som löser upp de värsta knutarna, säger BloomThats grundare, Matt Schwab.

Siktar på löjlig tillväxt

Tjänsten är tillgänglig i San Francisco samt Silicon Valley och leveransen sker med cykel. Nyligen har man även lanserat en iOS-app som ska göra det enklare att skicka blommor och enligt Matt Schwab fördubblas försäljningen varje månad.

I utbudet har man endast fyra olika buketter med tulpaner, anemoner, rosor samt en och annan suckulent. Nu när det närmar sig alla hjärtans dag passar man dock på att utöka med två specialbuketter. Men det skrala utbudet är en medveten strategi.

– Vi tror starkt på de produkter som vi sätter ihop. Vi vill ha enkelhet och vi vill inte att folk ska behöva välja mellan 30 till 40 buketter. Nu optimerar vi för en löjlig tillväxt och glada människor, säger Matt Schwab.

Källor: Forbes, TechCrunch

Dela artikeln: