Lyckad satsning på FB för Haléns

Vid årskiftet gjoirde Haléns en rejäl satsning på Facebook. Med facit i hand ser Haléns mest fördelar med närvaron i det sociala mediet, och projektet har gått över förväntan. Facebook kommer därför att bli det dominerande annonsforumet för företaget framöver.

Till de fördelar som upplevts hör inte minst en högre konverteringsgrad än vid normal bannerannonsering. Det gäller både annonserna som lagts ut i högerspalten hos inloggande medlemmar och de annonser som lagt ut på Facebooks startsida. Annonseringen har också lett till att nya kundgrupper hittat till företaget och priset för annonsering och närvaro på Facebook är så låg.

Annons

Men det finns även nackdelar. Enligt Haléns tar det en hel del tid att medverka i Facebook. Nya annonskunder behöver själva lägga in annonserna, vilket tar tid om annonserna ska riktas till specifika kundgrupper. De låga priserna håller dessutom på att pressas uppåt då alltfler annonsörer konkurrerar om utrymmet.
Källa: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.343398/sa-gor-halens-saljsuccé-pa-facebook

Annons