Lyko dansar in i Finland – hon ska leda satsningen

Finska "Let´s Dance" har lyft Lyko.

Lyko klev in i Finland för första gången för ett år sedan med en bred marknadsföringsplan, bland annat började skönhetsföretaget att sponsra "Dancing with the stars", som är Finlands motsvarighet till Sveriges "Let´s Dance.

Mottagandet har varit enormt bra och vi har sett en stadig försäljningstillväxt. Nu tar vi nästa steg och välkomnar Ida Berg Kivi som marknadschef i Finland, säger Kalle Eliason CMO Lyko.

Annons

Ida Berg har rekryterats från L’Oréal, Finland där hon arbetat med marknadsföring och e-handel, med varumärken som Maybelline, Garnier, NYX Professional Makeup, Lancôme, Biotherm med flera.

Med Ida Berg Kivi växlar vi nu upp för att ta ännu större plats i Finland. Vi vet att vi snabbt kan bygga en stark varumärkeskännedom som vi gjort i Sverige och Norge, där vi blivit en av de största skönhetsaktörerna. Nu fokuserar vi på Finland och ser i våra varumärkesmätningar att vi lyckats drivit upp varumärket till en ny nivå, allt indikerar att vår modell fungerar även här, säger Kalle Eliason CMO Lyko.

Förhoppningen är en stor omnikanal

I Sverige och Norge är vi en stor omnikanal spelare med flera butiker och vi hoppas hitta ett bra länge för en etablering även i Finland, säger Kalle Eliason.

Ida Berg Kivi är glad över att få hjälpa Lyko på deras resa i Finland.

Det har varit väldigt inspirerande att följa med Lykos resa till att bli Nordens största e-handel inom skönhet. Jag har länge imponerats av Lykos nytänkande och inkluderande inställning till skönhetsbranschen och på sättet de skiftande konsumentbehoven verkligen tas hänsyn till i allt Lyko gör. Det känns helt fantastiskt att få vara med på tillväxtresan och ta Lyko till nästa nivå på den finska marknaden, säger hon.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!