Lyko ska ta över hela Danmark – med ny storsatsning

"Nu tar vi nästa steg".

För fyra år sedan tog Lyko klivet över sundet och började etablera sig i Danmark. Något man är väldigt glada över i dag. Det har nämligen blivit skönhetsjättens snabbast växande onlinemarknad. Över rullande tolv månader har tillväxten varit hela 82,5 procent.

Men mycket vill ha mer. Därför inleder man nu ett marknadsföringsbombardemang i grannlandet. Bussar ska folieras, man ska höras i radio och synas i relevanta digitala miljöer. Inte en enda dansk ska missa att Lyko finns.

Annons

Nu tar vi nästa steg i Danmark för att öka kännedomen om skönhetsföretaget Lyko. Under fyra år har vi byggt och anpassat oss lokalt för att kunna erbjuda danskarna den bästa kundupplevelsen, säger Rickard Lyko, vd på Lyko, i en kommentar.

Det långsiktiga målet är att helt enkelt bli den ledande skönhetsaktören i landet.

Det är tydligt att vi nu hittat en lucka i den danska marknaden som vi kan växa ifrån och att vi erbjuder något annat än de andra traditionella aktörerna på marknaden. Receptet är detsamma som vi framgångsrikt har använt för att öka vår varumärkeskännedom i Sverige, Norge och Finland, säger Rickard Lyko.

Annons