Mapiful ökade över 150 procent igen – omsatte 31 miljoner

"Livsstilskonto snarare än ett produktkonto".

Mapiful, sajten som säljer egenframtagna posters med kartmotiv, fortsätter att växa. Förra året ökade försäljningen med 158 procent. Omsättningen landade på nära 31 miljoner kronor, jämfört med drygt 12 miljoner året innan. Rörelseresultatet steg från 1,2 miljoner under 2017, till 4 miljoner i fjol.

Enligt vd:n och medgrundaren Edvin Brobeck beror tillväxten främst på försäljningen på flera stora marknader som Frankrike, USA och Tyskland. Det skriver Breakit.

Annons
Annons

Vi har redan från start försökt att hitta internationella marknader med stor potential, och sedan anpassat vår produkt efter dem. I sin renaste form är produkten hur skalbar som helst. Alla i hela världen har platser som betyder mycket för dem. För oss handlar det om att nå ut med budskapet att vi finns, säger Edvin Brobeck.

LÄS ÄVEN: Mapiful ökade med 150% – siktar på att dubbla igen

För att nå ut har Mapiful satsat på annonser i sociala medier, men även genom att driva ett personligt livsstils-Instagramkonto. Det är "nyckel till att lyckas" menar Edvin.

Nyckeln till att lyckas är att vara ett livsstilskonto snarare än ett produktkonto. Vi varvar produkter med innehåll som passar vår målgrupp.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!