Erbjuder PR-lösningar för kunder inom skönhetsindustrin. Nu vill andra företag köpa in sig.
Marcel Jehrlander startade sin influencerkarriär som 13-åring och några år senare var han en uppskattad Youtuber inom skönhetskategorin. Numera är filmerna på Youtube-kanalen, med 40 000 följare, nedtagna och profilen har istället valt att fokusera på det kortare formatet. På Tiktok har han över 70 000 följare och över 20 000 personer följer honom på Instagram.
Hans stora passion är bland annat smink och hudvård och genom åren har han gjort flera samarbeten med stora kosmetikabolag. Nu har Marcel Jehrlander valt att starta en egen PR-byrå.
Undviker direktkonkurrerande kunder
Den nya byrån går under namnet MJ Relations och enligt Marcel Jehrlander föddes idén ur en vision som växt fram genom flera års erfarenhet inom skönhetsindustrin.
Jag identifierade ett marknadsgap, särskilt inom behovet av skräddarsydda och strategiska PR-lösningar för kunder inom skönhetsindustrin. Min ambition är att erbjuda en byrå som inte bara tillhandahåller tjänster utan också agerar som en engagerad partner i våra kunders framgång, skriver Marcel Jehrlander i ett mail till Influens.
Marcel Jehrlander har valt att inte arbeta med direktkonkurrerande kunder, för att säkerställa exklusivitet och dedikation till varje kund.
Tidigare roller inom skönhetsindustrin
Profilen har förutom sina egna kanaler och sin karriär som influencer även tidigare erfarenhet från olika arbetsroller inom skönhetsindustrin. Bland annat har han arbetat för Depend Cosmetic, där han både varit involverad i den digitala marknadsföringen och pressrelationer men också varit en del i produktutvecklingen.
Erfarenheterna inom skönhetsindustrin har enligt Marcel Jehrlander gett honom en omfattande förståelse för branschen utmaningar och möjligheter. Efter tiden på Depend Cosmetics fick profilen ett liknande uppdrag hos J. Nordström, som nu blivit en kund till den nystartade byrån.
Att säkra J. Nordström som en kund för MJ Relations är en tydlig indikation på min kompetens och dedikation till mitt arbete. Mitt fokus på att bygga och vårda personliga relationer, samt mitt engagemang gentemot varje kund, har varit den drivande kraften bakom skapandet av MJ Relations som strävar efter att vara mer än bara en leverantör – vi är en långsiktig partner för våra kunder.
Avböjt erbjudande om investeringar
Byrån erbjuder enligt grundaren skräddarsydda lösningar som inkluderar strategisk PR, evenemang, content och influencer marketing. Just inom influencer marketing kan byrån ha en fördel i grundarens bakgrund.
Vi besitter förmånliga arvoden hos de största profilerna tack vare våra personliga relationer. Tidigare har vi framgångsrikt samarbetat med profiler som Tilda Törnqvist och Frida Jernspets, dessa Tiktok-profiler har representation hos "Altr Collective," vilket är en ledande byrå för svenska Tiktok-profiler inom skönhets- och livsstilsindustrin.
För närvarande arbetar han tätt med konsulter som aktivt bidrar till verksamheten men från och med årsskiftet är tanken att inleda en rekryteringsprocess för att stärka teamet. Samtidigt drar också jakten på det optimala kontoret igång.
Intresset för MJ Relations har överträffat mina förväntningar, och flera företag inom samma bransch har uttryckt intresse för att köpa in sig i företaget. Trots dessa förfrågningar har jag beslutat att avböja samtliga erbjudanden om att köpa in sig.