Marknadsplats vill lyfta hållbarhet – tar in svenska OS-hjälten

"Enormt många upplever klimatångest".

E-marknadsplatsen Yaytrade, som specialiserat sig på second hand och livsstilsprodukter från influencers och olika varumärken, inleder nu en satsning på sportprofiler.

Först ut att presenteras är före detta slalomåkaren, den folkkära OS-guldmedaljören Frida Hansdotter. Hon ska hjälpa till att lyfta företagets hållbarhetsarbete under året och det första steget i ambassadörskapet är en egen butik på Yaytrade. Där lottar Frida bland annat ut en signerad landslagströja och den gröna klänning som hon bar på Idrottsgalan förra året.

Annons

Vår vision är att alltid finnas nära vår målgrupp. Ingen annan generation har tidigare varit så medveten och gjort så aktiva val för miljön. Enormt många idag upplever klimatångest och oro inför framtiden, och vi ser en tydlig trend att idag ta ansvar för hur vi lever på ett helt annat sätt än tidigare generationer. Vi tror att Influencer Marketing måste följa denna trendkurva och se på konsumtion på ett nytt och hållbart sätt säger Matilda Zimmerman, marknadschef på Yaytrade, i ett pressmeddelande.

"Tanken om en cirkulär ekonomi"

Frida Hansdotter har även flera välkända sponsorer i ryggen, som kommer att bidra till butiken på plattformen.

Vi är superglada över att ha hittat det här samarbetet för vår starka klient Frida. Yaytrade är ett modernt och framåtlutat bolag vars värderingar om hållbarhet både Frida och NLG delar. Att ge gamla kläder ett nytt liv går helt i linje med tanken om en cirkulär ekonomi säger Jonas Ahnlund, Marknadschef på Next Level Group.

LÄS ÄVEN: Yaytrades ”hemliga satsning” – utmanar konkurrenter som Sellpy

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!