Marknadsplatsen får ny ägare – och Ehandel investerar

"Steget till att bli en fullfjädrad marknadsplats".

Onlinemarknadsplatsen Landshopping, som startades av Ehandels moderbolag LRF Media 2017, byter nu ägare. Den som går in och tar över Landshopping är ingen mindre än förmånssajten Familjekortet.se.

I och med förvärvet av Landshopping så tar vi nu steget till att bli en fullfjädrad marknadsplats och expanderar vår affärsmodell samt erbjudandet till våra kunder. För våra medlemmar innebär det också att Familjekortet kommer bli en one-stop-shop där du både hittar de bästa erbjudandena och nu även kan genomföra köpen direkt, säger familjekortets vd Gabriela Saavedra i ett pressutskick.

Annons

Landshopping ska fortfarande få möjlighet att ta del av produktutbudet via tidningen Land, i vilkas händer marknadsplatsen startades. Tidningen kommer även framöver att vara en viktig marknadsföringskanal för e-handeln.

Det är roligt att Landshopping kan fortsätta att utvecklas som marknadsplats med alla fina relationer med både handlare och konsumenter, säger Frida Bäckström som ansvarat för Landshopping.se på LRF Media.

Nu meddelar även Ehandel Growth, som är en del av Ehandel, att man går in som investerare i Familjekortet. En tjänst som startades 2015 och enligt egen utsago har över 218 000 anslutna familjer.

Familjekortet.se är en viktig marknadsföringskanal för alla e-handelsföretag med familjen som huvudmålgrupp och att man nu utökar med ytterligare verksamhet som skapar värde för e-handlare gör att vår investering känns helt rätt, säger Johan Svensson, vd för Ehandel.

Johan Svensson går samtidigt in i styrelsen för Familjekortet.

Tanken med Familjekortet.se har från start varit att hjälpa handlare nå genom bruset till en tydlig målgrupp. Att få ta nästa steg i denna bolagsresa ihop med en stark aktör som Ehandel Growth är vi mycket stolta över och ser att det skapar ytterligare förutsättningar för framgång, säger Johan Rutgersson, styrelseordförande och delägare i Familjekortet.

Annons