Mat, träning och kärlek med ny matbutik på nätet

Näthandeln med mat fick en rejäl skjuts under 2012 med en tillväxt på 30 procent. Vi har lyft ett antal matkasseföretag här på Ehandel.se men en av dem som smugit under vår radar är den Göteborgsbaserade matbutiken på nätet, Mat.se, som förutom mat satsar på träning och kärlek.

Mat.se är en oberoende matbutik på nätet med ett fullsortiment av matvaror, men man kombinerar även med färdiga matkassar med recept och veckomenyer. Varorna levereras med egen kylbil hem till dörren, främst i Göteborgsområdet med omnejd.

Som matbutik i Göteborg har man nu passat på att gå in som partner till ett av stadens största evenemang, GöteborsVarvet och dess nya lopp Varvstafetten. I onsdags levererade man matpaket till till de 2 000 stafettlöparna.

Annons

– Vår vision är att revolutionera dagligvaruhandeln där vi med ett unikt flöde minimerar matsvinnet. Det är som en stafett. Våra kunder lägger sin beställning fram till midnatt, vi beställer hem färskvaror i exakt mängd som ska levereras ut, plockar varorna och kunden får hem varorna på eftermiddagen eller kvällen. Då är hyllorna med färskvaror tomma, säger Måns Danielson, vd och en av grundarna till Mat.se.

Lanserade dejtingfunktion

Men det är inte bara mat och träning som går hand i hand för Mat.se. Vägen till hjärtat går som bekant via magen, något matbutiken tagit fasta på. I början av april lanserade man en ny dejtingfunktion på sajten.

Kunder kan på matsajten bland annat favoritmarkera allt från varor till hela recept för att lätt kunna hitta sina favoriter i butiken och bland recepten. Hjärtat vid matvarorna och recepten visar sen vad varje kund gillar att handla.

– Med favoritmarkeringarna går det att få ett ganska bra bild av matvanor och smak. Lika barn leka bäst heter det ju och vi ser en fantastisk möjlighet att hjälpa våra kunder att hitta rätt i dejtingdjungeln. Vi erbjuder ett enkelt sätt att träffa nya människor, säger Måns Danielson.

Källa: Press

Annons