Mathem i stor omvandling – “helt nya fräscha kläder”

“Ett fantastiskt lyft i vår fortsatta resa”.

E-handlaren Mathem meddelar idag att man fått en ny identitet. Företaget har helt enkelt fått en ny logotyp med tillhörande visuell uppgradering. Förändringen rullas idag ut på webbsidan, i appen och i all kommunikation.

Vi är otroligt glada och förväntansfulla inför den här spännande förändringen. På Mathem bygger vi hela vår position kring bekvämlighet, vilket är den absolut främsta drivkraften för människor att använda vår tjänst. På ett smart, lättillgängligt och pålitligt sätt vill vi helt enkelt ge människor friheten att leva mer, säger Johan Gertell, sälj- och marknadsdirektör på Mathem, och tillägger:

Annons

Både vår nya visuella identitet och vår nya kommunikationsplattform speglar detta, och vi är helt övertygade om att det kommer att ge Mathem ett fantastiskt lyft i vår fortsatta resa framåt och uppåt.


Gammal och ny logotyp

Mathem meddelar samtidigt att förändringen inte bara är digital utan även alla bilar ska ha fått ta del av den nya identiteten, inklusive chaufförerna.

Och självklart får de omtyckta Mathem-chaufförerna helt nya, fräscha kläder, meddelar företaget.

Inspirationen till den nya visuella identiteten har kommit “från härliga råvaror ur Mathems sortiment”. Det talas om ett smakrikt digitalt varumärke och det nya konceptet går under namnet “Smaka på friheten”.

Annons