MatHem stoppar all kundkontakt: ”Hör av oss på telefon”

Anpassar verksamheten.

Coronavirusets framfart har fått konsekvenser för e-handeln i form av bland annat uteblivna leveranser och tomma lagerhyllor. Nu står det klart att även frakten ut till kunderna kommer att påverkas.

I ett försök att begränsa smittspridningen har nätbutiken MatHem bestämt sig för att tillfälligt dra in på en del tjänster.

Annons

På MatHem följer vi noggrant och kontinuerligt Folkhälsomyndighetens bedömningar och rekommendationer kring covid-19, och anpassar vår verksamhet utifrån det. Med anledning av den nuvarande utvecklingen, och den oro som en del kan känna i samband med detta, har vi genomfört några temporära förändringar, skriver bolaget i ett inlägg på sin sajt.

Ställer varorna utanför dörren

Tills vidare kommer det inte att finnas möjlighet att ta emot "in i kylen"-leveranser via Glue. Kunder som har bokat den varianten kommer att få sina varor levererade på ett annat sätt. Alla returtjänster, som pant, MatHem-kassar, returer och paket som skulle ha skickats via PostNord, kommer inte att tas emot.

LÄS ÄVEN: MatHem utökar returtjänst - hämtar upp på fler orter

Vidare stoppas all försäljning av varor som kräver legitimationskontroll vid leveransen, det vill säga bland annat läkemedel, alkohol och tobak.

Tanken är att Mathems anställda inte ska ha någon fysisk kontakt med dem de levererar till. Det innebär att även de vanliga matleveranserna kommer att ha ett nytt upplägg framöver.

För allas trygghet undviker vi för närvarande fysisk kontakt vid leveranstillfället. Vi ställer därför varorna utanför dörren, ringer på och bekräftar att ni tar emot era varor. Om ni inte öppnar dörren hör vi av oss på telefon för att få en bekräftelse av att ni tagit emot er leverans.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!