35-åringen Christian Resell har hittills hunnit med jobb som vd för Svenssons i Lammhult, logistikchef hos Byggmax och vice vd för e-handeln Bubbleroom. Nu väntar ett nytt uppdrag, som vd för inrednings- och e-handelsföretaget Maze Interior.
- Jag träffade Maze Interior för första gången i samband med Stockholm Design Week 2014, då jag var vd för Svenssons i Lammhult. Jag föll redan då för deras företagsvärderingar kring ansvarsfull produktion och konceptet "slow production", där man tar tillvara på återvunna material. Jag ser fram emot att arbeta vidare med det konceptet och ta fram nya spännande kollektioner utifrån det tänket, säger Christian Resell i ett pressmeddelande.
"Han är helt rätt för den här rollen"
Rekryteringen innebär att företagets grundare Lotta De Visscher kliver av som vd och istället tar rollen som Creative Director. Både De Visscher och Resell äger för övrigt andelar i bolaget.
- Min strategi för Maze Interior har alltid varit att hitta rätt vd så fort vi etablerat oss som ett starkt designvarumärke och omsättningen nått över 15 miljoner. Det var viktigt för oss att hitta någon som passar vårt sätt att vara och agera som företag, men som också tillför dynamik, energi och långsiktighet. En vd som får oss att växa och nå vårt delmål på 50 miljoner kronor i omsättning, och kanske även 100 miljoner kronor på sikt, säger Lotta De Visscher, och tillägger:
- Jag har följt Christian under flera år och känner att han är helt rätt för den här rollen.
"Har haft en historiskt spännande resa"
Med den nya vd:n på plats är tanken alltså att Maze Interior - som förra året nådde en omsättning på knappt 13 miljoner kronor - ska öka sin omsättning ganska rejält. Företaget tänker sig att omsättningen ska tredubblas under de kommande tre åren, och att försäljningen ska öka både i Sverige och utomlands.
Företaget har under det senaste året bland annat tecknat avtal med en återförsäljare i Japan.
- Maze Interior har haft en historiskt spännande resa, sett till både tillväxt och produktutveckling. Min uppgift är att se till att vi fortsätter att accelerera i snabbare takt. Vi ska växa på både befintliga och nya marknader, marknadsföra och bygga befintliga produkter och samtidigt skapa nya klassiker, säger Christian Resell.