ANNONS

McDonalds krÀnger Big Mac-kallingar via Tictail

McDonalds krÀnger Big Mac-kallingar via Tictail

Tictail har visat sig vara ett mÄngsidigt verktyg i e-handelsvÀrlden. Plattformen Àr ett populÀrt alternativ för mÄnga smÄ e-handlare, men det Àr Àven allt fler namnkunniga kunder som anvÀnder sig av lösningen. Senast i raden Àr McDonalds som sÀljer trikÄer i sin Tictail-butik.

ANNONS

NÀr grundarna av nÀtbutikerna Dammtussen.se och MrDustbag.com nyligen breddade sin verksamhet med ortopediska sulor föll valet pÄ Tictail. Den franska sportkedjan Decathlon anvÀnder sig ocksÄ av plattformen i vÀntan pÄ att deras egenutvecklade lösning ska bli fÀrdig för lansering.

Och Àven om Decathlons Tictail-satsning inte lÀngre kan kallas för temporÀr, sÄ fungerar plattformen tydligen ocksÄ för den typen av butiker. NÀr Cheap Monday öppnade en virtuell pop up-butik gjordes det med hjÀlp Tictail, och det burgar verka kÀrlek banne mig.

Limited edition

Nu har Àven McDonalds flippat upp en e-handel med hjÀlp av den svenska e-handelslösningen. Den vÀlrenommerade hamburgerkedjan har inför sin sÄ icke sparsamt marknadsförda Skid-VM satsning, valt att sÀlja understÀllen som skidÄkarna stolt visar upp sig i.

I butiken BigMacShop.se kan alla som vill ha ett par hamburgerprydda lÄngkallingar köpa sig ett par för den runda summan av 495 kronor. UnderstÀllet Àr det enda som finns i butiken och det Àr enligt McDonalds limited edition, nÄgot som skvallrar om att butiken kan vara högst temporÀr.

KĂ€lla: MKSE.com

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se